Système TeamSpeak du Réseau Jeux-Strategie.com Abonnez-vous à nos flux RSS Mur du Réseau Jeux-Strategie.com
 

      

Commerce et système de stock

Il est temps de parler de notre système de commerce amélioré. Il peut être décrit comme simple à utiliser et efficace. Voici un screenshot :


Comme vous pouvez le voir, vous pouvez automatiser les tâches suivantes :
-l'IA peut commercer avec les autres pays
-l'IA peut accepter des propositions commerciales d'autres pays
-l'IA peut annuler les accords existants
-l'IA peut aider automatiquement les alliés manquant de certaines ressources en leur en envoyant gratuitement
-l'IA peut partager automatiquement les plans de recherche avec les alliés et satellites
-l'IA peut accepter automatiquement les plans de recherche d'autres pays

De plus il y a un curseur pour réguler ce que l'IA peut accepter comme marché et ainsi vous pouvez faire un sorte qu'elle n'accepte que les meilleurs marchés ou également celles qui ne sont pas excellentes. Enfin avec la section politique commerciale vous pouvez définir le comportement de l'IA en ce qui concerne chaque ressource. Si une ressource peut-être importée, l'IA tentera de l'obtenir alors que si elle peut être exportée, l'IA pourra en donner à d'autres pays contre  d'autres ressources. Une ressource que nous voulons stocker et une ressource que l'IA n'exportera pas et qu'elle fera de son mieux pour acquérir sur le marché.

Ce nouveau système de commerce vise à mettre les joueurs en position de leader durant les heures les plus sombres du XXe siècle. Vous n'avez pas à négocier chaque accord. Tout ce que vous avez à faire est de faire savoir à vos diplomates, conseillers et spécialistes commerciaux quels types d'accords vous pensez que le pays doit atteindre. Cependant vous pouvez également vous impliquer personnellement et vous décider quel genre de chef d'Etat vous souhaitez être !
Dans l'ensemble, ce nouveau système est très facile à configurer et intuitif. Jouer avec les curseurs et les politiques commerciales vous aidera à résoudre les problèmes de pénurie de ressources.

En parlant de cela, laissez-moi vous présenter l'une des plus grandes innovations de Darkest Hour : son système de stocks. Aucune ressource (à l'exception de l'argent) ne peut être stockée à l'infini. Comme vous pouvez le voir sur le screenshot suivant, il existe trois niveaux différents :
-si une ressource est sous le seuil critique, l'IA va essayer d'en obtenir au lieu d'en donner
-l'IA tentera d'amener chaque ressource au-dessus du niveau de stocks désiré
-si une ressource est au-dessus du niveau désiré, l'IA ne tentera pas d'en importer plus et une partie de l'excèdent sera perdue ("perte de limite des stocks")



Cette perte est proportionnelle à la quantité de ressource au-dessus du niveau de stock maximum : si vous êtes juste au-dessus du seuil, elle sera minime mais ira en se développant.
Comment sont calculés les niveaux de stocks ? Tout d'abord ils sont dynamiques et fixés par le moteur tous les deux jours suivant le début du jeu. Le niveau pour l'énergie, le métal et les matériaux précieux est basé sur la capacité industrielle alors que le niveau pour le ravitaillement et le pétrole sont basé sur la taille de votre armée. Cela signifie que le niveau de stock augmente avec la hausse de la capacité industrielle et de l'armée de votre pays.
D'autres facteurs peuvent influencer le niveau de stock comme par exemple les nouveaux modificateurs des ministres et les curseurs politiques (comme vu dans le carnet 14)

Voici une autre capture d'écran et une partie du code impliqué dans le commerce et le système de stocks :


Added optional stockpiles limit (can be set from misc.txt
(“economy” section)).
– New trade parameters in misc.txt (“trade” section):
* Days between trade offers to a country
* Delay in days on each game start/reload before allowing any new trades (AI, auto-trade and Diplomacy) 2 #0
* Desired stockpile threshold
* Critical stockpile threshold
* Desired supply stockpile (for X days)
* Desired oil stockpile (for X days)
* Days to deliver resources from single trades
* Percentage of max supplies that can be produced (using [total IC
- IC for CG] as a base) and traded away by auto-trade (0.20)
* Percentage of produced money that can be traded away by autotrade (0.20)
* Merge trade deals. 0 = do not merge, 1 = merge all active trade deals except those that cannot be canceled
* Manual trade deals (players only, Diplomacy). -1 = Disable manual trade deals, [0 to 100] = Offer value threshold - AI returns 0 accept chance if bellow this
* Percentage to over-import when below the desired threshold (0.20)
* Stockpile. Values: > 0.0 - extra import (Percentage) on top of what is needed when "Stockpile" option is enabled for that resource, else export all other exceeding resources in order to import more; -1 = export all exceeding resources; -2 = export all exceeding resources and supplies; -3 = export all exceeding resources and money; -4 = export all exceeding resources, supplies and money; 0.30 #0.0
* puppets send supplies and money to masters. 0 - disabled; 1 - send only supplies; > 1 -send supplies + money (when more then this value).
* Auto-merge trade deals (optional – misc.txt).
* Puppets max pool for oil, energy, metal and rare materials - give all above this value to the master. Use negative number to set max pool as percentage of the critical stockpile (for example -1.2 sets the max pool to 1.2 * critical stockpile). -1.2 #1000
* Multiplier on puppets critical supply stockpile - all supplies above THIS * puppet's critical supply stockpile can be sent to Master. Used when the previous setting is above 0.1.5 #1.5
– New modifiers in misc.txt (trade):
* Critical oil stockpile threshold (in days). 30 # 1 month
* Critical supplies stockpile threshold (in days). 15
* Should puppets send supplies and money to masters? 0 - disabled; 1 - send only supplies (NOTE – only for neighboring countries!) when above the desired stockpile; > 1 -send supplies + money (when more then this value).0 # 0.
* Puppets max pool for oil, energy, metal and rare materials - give all above this value to the master. 1000 # 1000

– New trade parameters in misc.txt (“diplomacy” section)
* Relationship hit for cancel of a trade deal. Not used for trades between allies, puppet<->master, inactive trades or trades with efficiency less then 45%.
* Relationship hit for cancel by players of trade deals that are set as permanent. Not used for trades between allies, puppet<->master, inactive trades or trades with efficiency less then 45%.
* Force puppets to join their master's alliance (creating a new alliance if Master is not already in one). Check alliances each day. 0 – No

– New modifiers in misc.txt (“economy” section):
* Peacetime Manpower Multiplier (multiplied on the other)1.0 #1.0
* Wartime Manpower Multiplier (multiplied on the other)1.0 #1.0
* Daily retired Manpower - percentage of the current MP pool0.0 #0.0
* Military Strength to Total IC ratio during Peacetime for AI countries (do not build new units if above this ratio). Use -1.0 to disable this.-1.0 #-1.0
* Military Strength to Total IC ratio during Wartime for AI countries (do not build new units if above this ratio). Use -1.0 to disable this.-1.0 #-1.0
* Military Strength to Total IC ratio for AI major countries (multiplied on the other).1.0 #1.0
* Stockpile limit. -1 = Disable, else = stockpile for days.-1 # -1
* Over stockpile limit daily loss (percentage of the exceeding resource). 1.0 = 100%.0.0 # 0.0

– New/changed modifiers in misc.txt:
* Wartime Desired Stockpile multiplier - multiplier on the Desired Stockpile for all resources and supplies when at war 1.0 # 1.0
* New trade deals min effectiveness threshold - do not make new trades if effectiveness is bellow this value (0..100). Used by auto-trade 45 #45
* Cancel trade deals if effectiveness is bellow this value (0..100). Used by auto-trade 33 #33
* Stockpile limit multiplier for industry resources (energy, metal, rare materials). -1 = Disable, else = Desired Stockpile * this -1 # -1
* Stockpile limits multiplier for supplies and oil. -1 = Disable, else = desired stockpile * this -1 # -1
* Extra import (Percentage) on top of what is needed when "Stockpile" is selected for that resource. This also increases the Desired Stockpile for that resource 0.30 #0.0
* Stockpile limit multiplier for industry resources (energy, metal, rare materials). -1 = Disable, else = Desired Stockpile (unmodified) * this -1 # -1
* Stockpile limits multiplier for supplies and oil. -1 = Disable, else = Desired Stockpile (unmodified) * this -1 # -1

– New modifiers in misc.txt (trade section)
* Peacetime modifier on desired oil import (it is a function of the max possible daily consumption which in peacetime is about 10 times more then actual consumption). 0.15 # 1.0
* Wartime modifier on desired oil import (it is a function of the max possible daily consumption which in wartime is about 20-50% more then actual consumption). 0.75 # 1.0
– Improved trade effectiveness recalculation for landlocked countries during war (trading through neutral countries or ports) and use closest ports between countries in the calculation. This model can be enabled from misc.txt (“mod” section).

– New modifiers in misc.txt (mod section):
* Trade Efficiency calculation system and re-calculation interval selection. Any negative integer is number of days between trade efficiency calculations using default Armageddon system (-3 = 3 days). Any positive integer is the number of days between trade efficiency calculations using the new more intelligent but CPU demanding system. 0 is default Armageddon system, set to 1 day. 5 #0
* Merge and relocate provincial depots to the best province in the area. This is new and more intelligent but CPU demanding system. 0 - Disabled (use the old system). Any positive integer is the number of days between areas analyzing using the new system. 7 #0

New modifiers in misc.txt (economy section):
* Max provincial energy/metal/rare materials depot size. 9999 #9999
* Max provincial oil/supplies depot size. 9999 #9999
* Max Manpower. 9999 #9999
* Desired provincial stockpiles for oil and supplies (needed to supply friendly units in that area for X days). Used by autoconvoying. 7 #7
* Modifier on convoy transports capacity - higher this modifier is, more resources could be transported. 1.0 #1.0

– New (modified) option in misc.txt (trade section) - Puppets max pool for oil, energy, metal and rare materials - give all above this value to the master. Use negative number to set max pool as percentage of the critical stockpile (for example -1.2 sets the max pool to 1.2 * critical stockpile). -1.2 #1000
– New modifier in misc.txt (trade section):
* Multiplier on puppets critical supply stockpile - all supplies above THIS * puppet's critical supply stockpile can be sent to Master. Used when the previous setting is above 0. 1.5 #1.5
* Auto-trade (and AI) single resource trade deals (only at war when an ally badly needs a resource/oil/supplies and trade effectiveness is high enough). 0 - Disabled, 1…100 – Trade deal effectiveness threshold. 0.75 #0

Réseau Gamers et Stratégie. Association Loi 1901 à capacité juridique.
©1998-2017 Réseau Gamers et Stratégie - Tous droits réservés - Mentions légales